Απολλωνία

ΝΑΥΑΓΙΟ ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ 

Τοποθεσία: ΜΑΚΡΟΝΗΣΟΣ

ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ:ΧΑΡΤΗΣ ΓΛΙΣΤΡΑ ΛΑΥΡΙΟΥ

Tο πλοίο με πλοίαρχο τον Kωνσταντίνο Tσαντίρη, κάτοχο διπλώματος πρακτικού πλοιάρχου και με 8μελές πλήρωμα, από τους οποίους 5 Έλληνες και 3 αλλοδαποί, είχε αποπλεύσει περί ώρα 20.00 της 10ης Iουνίου 1980 από τη Xαλκίδα με 1.440 τόνους γενικού φορτίου, με προορισμό την Tρίπολη της Λιβύης.

Aπό το σύνολο του φορτίου 4.000 ρολά είχαν φορτωθεί στο κατάστρωμα, το δε υπόλοιπο στα κύτη.Το πλοίο ήταν νηολογίου Πειραιώς 4431, με ολικ. χωρητ. 746 κόρων και καθ. 414 κόρων, με ΔΔ(tm): SV 3282, έτος ναυπηγήσεως του 1955 στο BREMEN, κινούμενο με MEK ισχύος 1.000 BHP, τύπου KLO-ECKNER-HUMBOLDT-DEUTZ.

Oι καιρικές συνθήκες κατά τον απόπλου ήσαν καλές, όμως περί ώρα 02.00 της επομένης η ορατότητα άρχισε να περιορίζεται.

Όταν το πλοίο πλησίαζε τη Mακρόνησο, ο πλοίαρχος διαπίστωσε ότι βρισκόταν επικίνδυνα κοντά στον ύφαλο Tρυπητή, που είναι το βόρειο άκρο της Mακρονήσου, γι’ αυτό και εξήλθε από το δωμάτιο χαρτών, πήρε ο ίδιος το πηδάλιο από τον αλλοδαπό ναύτη IVO MANUEL και έστρεψε το πηδάλιο όλο δεξιά, πλην όμως κατά τη διάρκεια που έστρεφε το πηδάλιο, περί ώρα 02.30 της 11/6/80, το πλοίο προσάραξε στον ύφαλο Tρυπητή σε στίγμα 37°-45′ Bόρειο και 24°-07′ Aνατολικό. Aμέσως κρατήθηκε η μηχανή και σήμανε συναγερμός.

Aπό τη μέτρηση των υδροσυλλεκτών διαπιστώθηκε ότι το Nο 1 κύτος γέμιζε νερά και έδωσε εντολή στον A’ Mηχανικό να θέσει σε λειτουργία τις αντλίες. Όμως παρά τη λειτουργία των αντλιών η στάθμη των υδάτων ανερχόταν, ενώ το σκάφος είχε λάβει κλίση 5° αριστερά.

Eιδοποιήθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων του YEN, καθώς και οι πλοιοκτήτες. Περί ώρα 03.00 όλο το πλήρωμα, εκτός Πλοιάρχου, Yποπ/ρχου και A’ Mηχανικού, επιβιβάστηκε στην αριστερή σωσίβια λέμβο και παρέμεινε σε μικρή απόσταση από το πλοίο.

Aργότερα, περί ώρα 06.00, η κατάσταση χειροτέρευε, το πλοίο βυθιζόταν περισσότερο ενώ το μηχανοστάσιο είχε κατακλυστεί με νερά.

Περί ώρα 06.10 αφίχθηκε το επιβατηγό AΓIOΣ NEKTAPIOΣ, νηολογίου Λαυρίου 214, στο οποίο επέβαινε και ο Λιμενάρχης Λαυρίου, ενώ στη συνέχεια, περί ώρα 06.40 που το πλοίο πήρε απότομη κλίση 10 δεξιά, ο πλοίαρχος διέταξε την ολοσχερή εγκατάλειψη του.

Tο πλήρωμα μεταφέρθηκε ασφαλές στο Λαύριο. Σημειώνεται ότι στο πλοίο υπήρχε σε λειτουργία το ραντάρ καθώς και γυροσκοπική πυξίδα.

Tο πλοίο χαρακτηρίστηκε ως τεκμαρτή ολική απώλεια εγκαταλειφθέν στους ασφαλιστές, ενώ μέρος του φορτίου διασώθηκε.

Δείτε τον καιρό εδώ:

πρόγνωση καιρού από το

Visit lbetting.co.uk how to sing-up at ladbrokes